Do O2 FL nie trzeba kupować CAN-BUSów.
Wystarczą zwykłe diody na 12V. To tylko kwestia właściwego kodowania.
CAN-BUSy mają zainstalowany zwykły opornik, który pobiera moc 21W - to co mają diody czyli nic. Powoduje to po prostu silne nagrzewanie się lampy i żarówki a w konsekwencji rozlutowania się elementów w środku żarówki. Proponuję nie kombinować z can-busami w ogóle, jeżeli chodzi o lampy _DO JAZDY DZIENNEJ_
Niestety - dzisiaj założyłem żarówki LED jako światła dzienne na miejsce P21W i... Wywaliło mi błąd - zapaliła się kontrolka uszkodzonej żarówki i komunikat w MaxiDot, abym sprawdził żarówki lewego i prawego światłą do jazdy dziennej... Pomimo, iż Kropeck kodował mi w sierpniu światłą do jazdy dziennej...
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
Tak - w sierpniu kodował, a dopiero dzisiaj postanowiłem kupić i założyć. Ledy się świecą, więc - poza świecącą kontrolką - problemu nie ma :-) Jak mnie zacznie wk...wiać kontrolka - wyjmę LED-y i z powrotem wrzucę zwykłe żarówki :-)
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
Do O2 FL nie trzeba kupować CAN-BUSów.
Wystarczą zwykłe diody na 12V. To tylko kwestia właściwego kodowania.
CAN-BUSy mają zainstalowany zwykły opornik, który pobiera moc 21W - to co mają diody czyli nic. Powoduje to po prostu silne nagrzewanie się lampy i żarówki a w konsekwencji rozlutowania się elementów w środku żarówki. Proponuję nie kombinować z can-busami w ogóle, jeżeli chodzi o lampy _DO JAZDY DZIENNEJ_
Niestety - dzisiaj założyłem żarówki LED jako światła dzienne na miejsce P21W i... Wywaliło mi błąd - zapaliła się kontrolka uszkodzonej żarówki i komunikat w MaxiDot, abym sprawdził żarówki lewego i prawego światłą do jazdy dziennej... Pomimo, iż Kropeck kodował mi w sierpniu światłą do jazdy dziennej...
Owszem, kodowałem, ale tutaj te znane ustawienia bajtu 18'tego nie sprawdziły się. Trzeba poeksperymentować. Na dzień dzisiejszy masz kodowanie pod zwykłe żarówki, a nie LEDY.
Zamieszczone przez Maicroft
Ale moze Ty masz uruchomione swiatla do jazdy dziennej przez halogen albo DLR, a nie masz wylaczonego sprawdzania zarowek w tych swiatlach.
kropeck - i wszystko jasne To prawda - były małe problemy z kodowaniem, bo po zakodowaniu pod LED-y dzienne światła zniknęły i było trochę problemów, aby je przywrócić. Widać elektronika w mojej Octavii jest problemowa i jeszcze nierozpracowana, bo nie poddała się kodowaniu dziennych na LED-ach i wyświetlaniu ustawionej prędkości tempomatu w MaxiDocie :wink: Ale znając upór niektórych forumowiczów (Enriquez , kropeck ) niedługo pewnie problem będzie rozwiązany :diabelski_usmiech
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
Panowie prosze podsumujcie jakie ledy mozna zalozyc wkoncu do dziennych zamiast standardowych i ktore opcje zmienic w kodowaniu w vcdsie...
Sam sie teraz zastanawiam czy sobie nie zalozyc a moze jakies zwykle tylko blue czy cool cos w tym stylu tylko za cholere nie moge czegos takiego znalezc
Mihau, a musiales cos w kodowaniu zmieniac???? czy swieci ci sie lampka na szafie od swiatel?
i jeszcze jedno pytanko: jakie zarowy pakujecie w pozycyjne bo te standardowe to strasznie zolte...
ja myslalem o takim zestawie:
H7 OSRAM Night Breaker Plus
H1 OSRAM Night Breaker Plus
W5W OSRAM Cool Blue - pozycyjne- czy moze cos innego jakies Ledy???
co wy na to??? a moze jakies HIDy zamiast tego???
[ Dodano: Sro 28 Wrz, 11 09:49 ]
a co do wylaczenia diagnostyki zarowek znalazlem cos takiego:
Select 09 (Central Electronics)
Long Coding -> Function 07
Byte 02 Bit 2 Cold Lamp Diagnosis active
Byte 18 Bit 0 Cold Diagnosis License Plate Lights active
Byte 18 Bit 1 Cold Diagnosis Brake Lights active
Byte 18 Bit 2 Cold Diagnosis Front Fog Lights active
Byte 18 Bit 3 Cold Diagnosis Rear Fog Lights active
Byte 18 Bit 4 Cold Diagnosis High Beam active
Byte 18 Bit 5 Cold Diagnosis Turn Signals active
Byte 18 Bit 6 Cold Diagnosis Back Light active
Byte 18 Bit 7 Cold Diagnosis Side Turn Signals active
Byte 19 Bit 0 Cold Diagnosis Low Beam active
Byte 19 Bit 1 Cold Diagnosis Front Parking Lights active
Byte 19 Bit 2 Cold Diagnosis Rear Parking Lights active
Byte 19 Bit 3 Diagnosis Rear Parking Lights active
ale nie widze nigdzie zeby mozna bylo wylaczyc sprawdzanie samych lam do jazdy dziennej, ktos cos wie na ten temat????
kaczkalolo, kodował mi kowal 2002 ale miał kodowanie od Enriquez więc trzeba się skontaktować ze źródłem, aby wiedzieć co i jak.
W pozycjach przy zenonach mam Philips Blue Visiony (takie fabryka dała).
kaczkalolo, nawet o tym nie myśl. To co pokazałeś to najgorsze gó..o jakie możesz kupić ( oczywiście błąd będzie ). Jeśli masz kupić to jak na razie najlepsze jest to co pokazał Mihau. Ale nawet tutaj niezbędne jest przekodowanie CE, żeby nie wywalała błędów.
mylisz pojęcia cold diagnosis to jest coś takiego, co nie sprawdza sprawdzania żarówek jak są nieużywane. Jeżeli jednak je właczysz to test się i tak odbędzie, ale to będzie "hot" diagnosis.
czyli te ustawienia sa do niczego:
Byte 02 Bit 2 Cold Lamp Diagnosis active
Byte 18 Bit 0 Cold Diagnosis License Plate Lights active
Byte 18 Bit 1 Cold Diagnosis Brake Lights active
Byte 18 Bit 2 Cold Diagnosis Front Fog Lights active
Byte 18 Bit 3 Cold Diagnosis Rear Fog Lights active
Byte 18 Bit 4 Cold Diagnosis High Beam active
Byte 18 Bit 5 Cold Diagnosis Turn Signals active
Byte 18 Bit 6 Cold Diagnosis Back Light active
Byte 18 Bit 7 Cold Diagnosis Side Turn Signals active
Byte 19 Bit 0 Cold Diagnosis Low Beam active
Byte 19 Bit 1 Cold Diagnosis Front Parking Lights active
Byte 19 Bit 2 Cold Diagnosis Rear Parking Lights active
Byte 19 Bit 3 Diagnosis Rear Parking Lights active
i jak ktorekolwiek z nich wylacze to nic nie da??? przykladowo zmienie back light na led wylacze bajt 18 bit 6ty i dalej bedzie wywalalo bledy?
Komentarz